+34 681 011 577 refugiueccaro@gmail.com

Emprenem el camí seguint el GR 171 que neix aquí al refugi en direcció a Alfara de Carles, als 10 min el deixem per enfilar la pujada que directament ens porta cap al massís del Roquer, on és troba el pic de La Barcina de 1.354m. temps de reposar energies i gaudir de l’espectacle que ens ofereix la vall de l’Ebre vista des de l’alçada.

Seguim el camí desfent uns metres el que hem fet, fins a trobar el sender que per la nostra dreta ens porta per tota la serra del Roquer amb unes senyals roges que ens conduiran fins al baixador per arribar al Portell.

Al punt on comença la forta baixada, si ens sobra temps, podem apropar-mos al single més oriental per veure les impossibles vistes de la vall de Farrubió, La Fortalesa, la Vall del Pastor, i la carretera d’accés al Port amb els cotxes de joguina.

Continuem baixant fort i arribem al pas obligat de la instal·lació que ens permet progressar costa avall. Punt aquest en que unes cordes ens ajuden a superar la grimpada. “Adrenalina!!”, es un pas no molt apte per als que pateixen vertigen, i divertit per als altres.

Seguim baixant fort per llocs quasi-verticals fins arribar al Portell, només creuar la carretera trobem la sendera que ens portarà fins al refugi, per on podrem veure vestigis d’antics masos o corrals, ben bé no sabem si una cosa o l’altra, però el segon que trobem encara conserva l’anoer i el cirerer signe d’activitat humana dels masos. Diuen que cada Mas tenia un anoer i un cirerer. Un pouet i una bassa per abeurar el bestiá que trobem a tocar de les runes, certifiquen que aquestes  corresponen a un Mas. Si seguim pel davant del que devia ser la seva porta d’accés veurem un petit barranc que ens porta fins a un salt de 20m d’aigua que desemboca al “Barranc del Racó del Salt del Ximenot”. (aclariment, nomé porta aigua amb pluges fortes).

Continuem la ruta i de seguida les terceres runes ens indiquen que ja som prop de la colònia on es troba el Refugi,  destí final de la ruta. Hi arribem seguint les senyals del GR 171 que tornem a connectar on hem iniciat l’excursió.