+34 681 011 577 refugiueccaro@gmail.com

Avui dimarts, fa un dia espectacular, que no sembla que sigui hivern, solet boníssim i una mica de fresqueta, però poca. Vam quedar Jaume i Jo per grabar en gps la ruta que ens feia falta del Territori Panxampla (13 rutes circulars desde el refugi uec caro) la nº 12, a priori sobre els 30 kms de recorregut i uns 1400 de desnivell positiu, això és el que haviem calculat en principi.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289562Master-380x506.jpg
Refugi UEC Caro

Fa un parell de mesos que no sé perquè m’està respectant molt el genoll esquerre, fa molt de temps que no em permitía caminar en regularitat, passava 1 mes bastant bé i de cop i volta, líquid al genoll i a no poder fer res. Això em comportava que la musculació no estés mai bé, pujant i baixant i es retroalimentava per a mal, clar… Ara sembla que hagi canviat, prenc una pastilleta cada cop que vol sortir el líquid i així puc fotre-li canya a la cameta… Després de la explicació de la meva salut, jijjiji, anem per faena…

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289422Master-380x506.jpg
GR-7 cap a Llinars.

Arranquem ara sí pel GR-7 direcció a Paüls, xino-xano, costa amunt caminant a ritme de Jaume, que em costa de seguir, i costa avall i planet anem trotant un poquet. Avui estreno sabates de trail i la veritat que en la amortiguació estic notant que el genoll no es queixa tant. Fem la primera pujada a Llinars i surten les primeres esbufades, vaya jabalí estic fet, però aguantant. Després de passar per la mola de Catí seguim cap al coll de carabasses…

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289440Master-380x506.jpg
Coll de Carabasses.

A la dreta baixariem cap al Toscà i agafem l’esquerra que ens portarà cap al refugi de Clotes, cedit al nostre clut UEC Tortosa #uectortosa per fer el manteniment i vigilància.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289447Master-380x506.jpg
Refugi de Clotes.

Molt malament de part de la gent que van fer foc al carrer i deixant-ho d’aquesta manera, la setmana que ve tornarem a arreglar una mica la zona. A part també una bossa ben gran de brossa a dins al refugi, si es pot pujar la motxilla amb menjar i beure alhora de baixar ja no pesa tant, així que costa poc portar-ho cap a casa un altre cop, però bueno sempre hi ha gent per a tot.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289454Master-380x506.jpg
Rases del Maraco.

Feia poc vent per tot arreu, però les rases són les rases… i feia bastant de vent i un fred de coquets, no sé d’on sortia però en feia molt. Arribant al Mas del Maraco ja hi trobem les vaques braves però nosaltres girem a l’esquerra iniciant el barranc del Carrer Ample. Ens trobem una de les moltes coves que s’amagava Panxampla.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289459Master-380x506.jpg
Amagatall de Panxampla.

Una de les zones boniques del Port. ÉS un espectacle passar-hi, val molt la pena, i sí, com diu Rafel, val la pena fer-lo de pujada, així no et perds cap detall.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289461Master-380x506.jpg
Carrer Ample.

Estem més d’una hora per arribar al final del barranc, roques, roquetes, còduls, de tot pel barranc, l’acabo ja en ganes, se’m fa una mica pesat tants saltets, jijijji i arribem a la Marbrera.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289472Master-380x506.jpg
Marbrera.

Cinc minutets per pista i arribem a l’Àrea recreativa de la Franqueta, una zona molt bonica, per picnic, per inicial els estrets d’Arnes, o tirar amunt per la pista en direcció a Terranyes que és el que fem nosaltres.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289478Master-380x506.jpg
La Franqueta.

Tenim 6 o 7 kms. de pista fins als dos arbres… Pi Ramut i el Pi Pimpoll.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289489Master-380x506.jpg
Pi Pimpoll.
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289495Master-380x506.jpg
Pi Ramut.

Estem a uns 900 metros de desnivell sobre el mar, i hem de arribar fins els 1300 de Terranyes. Emprenem sender amunt, en ganes, esforçant-mos a tope, portem prop de 25 kms de ruta. Jaume ni menja ni beu casi res, en canvi jo no paro, 2 bocadillets, 3 barretes de choco, fruita de Jaume, fruita seca de Jaume, pastilles de isostar de Jaume, casi li acabo tota la despensa, no puc parar de menjar i beure, el cos, meu demana…

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289511Master-380x506.jpg
Refugi Terranyes.

Després de veure un ramat de Cabra Hispànica, boniques com sempre, emprenem la baixada en direcció Casserres. Per tirar directe cap al Refugi és el millor camí i més curt. Passem per davant del Pi de Casserres.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 21289525Master-380x506.jpg
Pi de Casserres.

Pujant metros i baixant-ne uns quants més passem per la cantera del Gall, sender cap a dreta, no, pos cap a l’esquerra, pos tampoc… al final el trobem, les cames meues ja no están per a massa distracció, però van aguantant. Desde dalt de la Mola de Catí emprenem baixada dureta cap a la font del Mascar, un clàssic de tota la vida per anar a refrescar-mos i un bon traguet d’aigua. Ara síiii, GR-7, 400 metros de pujada i ja estem al Refugi, deu ni do, ostres, sembla que sigui més llarg de lo habitual, i finalment al Refu, quina alegria, una abraçada ben forta al guapet de Jaume, i ara sí, ruta Territori Panxampla, ruta nº 12 finalitzada, enregistrada pel gps de Jaume 37 kms i 1.717 metros de desnivell positiu, en 7:17 hores. Content no, lo següent, i em duraria uns dies, jijiji… HTML personalitzat

Aquest bloc té contingut no vàlid o inesperat.ResolConverteix a HTML